Sauna!

Att basta är lätt med på min topp-tiolista med sköna grejjer att göra.
Har precis varit och tagit mig ett skönt bastubad i vedbastun hos min morsa. Lätt en av de skönaste bastuar jag bastat i, i mitt liv, och tro mig det är många.
Blev hårt drillad redan som liten att sitta och bita ihop på högsta bänken när farsan och hans polare öste på vatten på stenarna. Farsan är ju i finne, han har iallafall finska föräldrar och har en djupt rotad bastukultur i släkten. Så det sitter väl antagligen iblodet att gilla det? Ösa på vatten och sitta och pinas i ångan så man nästan inte kan andas eller öppna ögonen, kan tyckas vara lite av en sadomachokistisk grej men jag tycker det finns en stor njutning i det speciellt med en iskall bira till hands. =) Speciellt skönt är det också efteråt. Tycker man känner sig så hel och ren och härligt avslappnad blir man ju. Som nu, känner mig nästan som en ny mäsnniska.

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0