Glädjeämnen.

Spinner vidare på temat med sköna grejer, aktiviteter jag gillar. Har tränat aikido sedan 2001, det är lätt en av mina stora passioner i livet. En av mina stora källor till rent positiv energi. 2001 var jag 17-18 år och hade en svängig och orolig period i livet. Behövde något som gav stabilitet i mitt liv samtidigt som jag ville lära mig ett självförsvar som ett steg i just den riktningen. Jag fann ganska fort att träningen gav mycket mer än jag trott, inte bara som en regelbunden aktivitet utan märkte ett djupare väsen inom träningen och inom mig själv. Faschinerades av den japanska stilen att bete sig artigt och respektfullt, behövde inte hävda mig på något sätt. Det var bara att låta kreativiteten flöda. Tog min första grad tillsammans med bland andra min store bror, en av mina bästa vänner och en mycket god vän till familjen. Av oss är det bara jag som tränar idag. Tog svart bälte nu 9:e augusti 2008. Känns otroligt skönt, ett bevis på min hängivelse till denna fredliga kampkonst.

Var i Uppsala och tränade nu ikväll. Trots trött efter att ha jobbat hela dagen och lite försenad som vanligt, kom jag till träningen fokuserad. Och hade en av de skönaste träningarna på länge, med fokus och upptäckarlust. Tack alla som var med och tränade! En dojo (träningslokal) är ett tomt rum med nästan ingenting inuti. Ett rum där människor träffas för att träna och skapa någonting tillsammans som man sedan kan ta med sig därifrån. Det som skapas/förmedlas är kunskap och energi, interaktion mellan människor. Detta är en del av respekt och kärlek, kanske låter klyschigt men är just det som är en av livets viktigaste pelare.

Vad är din största källa till positiv energi? Ägnar du dig åt detta så mycket som du borde? Vore kul att höra! =)
Tack för att du läste.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ehy, du har börjat blogga! Lätt att jag kikar in här då och då! =D

Hoppas allt är bra med dig, Kramar!!

2008-08-20 @ 13:45:15
URL: http://sannah.zoomin.se/blogg
Postat av: Anonym

Jag tar mig an uppropet men avslöjar inte vem jag är :)

Min största källa till positiv energi är människor. När jag är med människor jag tycker om, när jag är med människor med livskraft, eller människor jag på något sätt tycker är intressanta känns mitt liv som mest värt att leva. Jag skulle klara mig utan musik, utan att skriva, utan att bada i skogssjöar på sommaren. Men jag skulle inte överleva utan människor runt omkring mig. Sen finns det såklart många jag skulle klara mig bättre om de lättade fån jordens yta ;)

2008-08-29 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0