Tusenårig tradition i plastform.

Verkar som om en ny trend kanske är på väg att spridas i Sverige, i alla fall i min närmaste krets. Jag har provat den "nya" shaktimattan eller spikamattan. Har provat ett par gånger, och varje gång har jag somnat för att senare vakna av att jag snarkar, vilket är ovanligt för mig. Jag undrar om inte människan är av någon slags sadomachokistisk natur. För det gör fett ont när man först lägger sig på mattan, men smärtan övergår så småningom till njutning och man blir avslappnad. Tror att mattan har ca 6000 piggar, gjorda av plast. Dessa piggar ska ge akupunktur som ökar blodcirkulationen och får kroppen att frigöra endorfiner och oxytocin, sånt som frigörs när man t ex tränar, äter mörkchoklad eller blir kär. Jag undrar om inte detta är en aning beroende framkallande, känner mig nästan sugen på lite spikmatta nu, hehe ; )

Peace


Kommentarer
Postat av: Sanna

Grymt det låter, skulle vara spännande att testa det där. Har svårt att tänka mig att man somnar, skumt ju, coolt! =)

2008-09-10 @ 14:30:38
URL: http://sannah.zoomin.se
Postat av: Maria

Jag vet! Den är hur grym som helst - har också en och är säker på att den är beroendeframkallande! Kan verkligen rekommendera den till alla.



Peace / Maria P

2008-09-15 @ 18:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0