UFO

Sensommaren 2004 var jag ute på min morbrors ö som ligger utan för raggarön i Östhammars skärgård. Jag tillsammans med två kusiner och mina två syrror var ute och fiskade, det var varmt och vindstilla. På vägen hem ropar mina kusiner titta! och pekar upp mot himlen. Jag vänder mig om och ser då två stycken starka orange-gula "klotformade" ljus på himlen som sakta rörsig mot varandra och sluter sig samman till ett ljus, det här ljuset synstes kvar ett par sekunder på himlen innan det försvinner bortåt, upp, ut i himlen med hög hastighet och detta helt ljudlöst. De andra i båten hade sett tre stycken ljus som gick ihop till två och sen till en. Men jag hann bara se när det var två ljus som gick i hop till en och försvann bortåt. 

Så sent som för två dagar sen var jag inne på Riksorganisationen UFO Sveriges hemsida och läste rapporter om UFO-observationer. Till min glädje läste jag massor av rapporter som liknade det vi hade sett. Just orange-gula ljus som rör sig i formationer uppe i himlen. Detta på flera olika platser runt om i Sverige.   
Det kändes på något vis som en bekräftelse för det vi såg. Och att detta faktiskt är ganska vanligt.

Det finns säkert många som inte tror på utomjordlingar som tycker fok är lite knäppa som säger sig ha sett UFO´n eller "rymdvarelser". Men faktum är att VI är rymdvarelser, vi lever på en planet vi kallar jorden i Universum/rymden.
Ordet rymden låter nästan som någonting utanför vår planet och våra liv. Men man måste se saker i sin helhet och att vi är en del av helheten. Många människor är fortfarande väldigt isolerade i sitt sätt att tänka. Och en aning för insnöade i sina vardags liv. Vi tenderar tillatt identifiera oss med vårat arbete, området där vi bor osv, inget fel med det. Men om man vidgar sina sinnen en aning och försöker förstå vad vi egentligen är, alltså inte bara den senaste versionen av grottmänniskor i moderna kläder, så kanske vi är närmare på väg att nå ett högre medvetande och förhoppningsvis samstråla med Universums rena energier.

Lämna gärna en kommentar om dukänner för det!

Peace

Kommentarer
Postat av: Jonas

Lite stiltje här!

2008-11-21 @ 20:49:00
URL: http://joneri.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0